Odpowiadamy na wszystkie Twoje pytania


O usłudze PaaS


1. Co to jest PaaS?

To usługa, a dokładniej Product-as-a-Service, czyli Produkt jako Usługa. Zamiast kupować telefon na własność, za każdym razem wykładać z własnej kieszeni nową, dużą kwotę, a potem patrzeć jak przez kolejne lata telefon traci na wartości, w modelu PaaS kupujesz wygodną usługę: wybierasz telefon, który Ci się podoba i korzystasz z niego przez 2 lata, płacąc jedynie za jego faktyczne używanie. A co z opłatą? Płacisz w postaci kaucji, która jest zawsze niższa niż tzw. Rekomendowana Cena Detaliczna, czyli cena, jaką spotkasz w tradycyjnym lub internetowym sklepie z telefonami (lub innym sprzętem elektronicznym).
Po 2 latach używania sprzętu możesz wybrać jedną z 2 opcji: a) odsyłasz nam sprzęt i wybierasz sobie nowy – na kolejne 2 lata; b) zatrzymujesz sprzęt, korzystając z niego dalej bez żadnych dodatkowych opłat, tracisz jednak prawo do gwarancji i zwrotu kaucji.

Co dzieje się z telefonem po tym, jak nam go zwrócisz? Nasz zespół dokładnie go sprawdza i sprzedaje jako produkt używany lub jako usługę innemu klientowi. Stąd właśnie różnica między ceną rynkową a naszą. Nasza cena bezpośrednio odzwierciedla Twoje rzeczywiste wykorzystanie sprzętu.

2. Jaki jest czas trwania umowy?

Umowę zawieramy na 2 do 8 lat – wszystko zależy od tego, czy wybierasz telefon, tablet albo sprzęt wearable (umowa na 4 lata), czy też inny sprzęt (umowa na 8 lat). Przez cały ten czas masz nasze pełne wsparcie gwarancyjne w ramach wybranej wersji gwarancji (tutaj przeczytasz więcej o gwarancjach). Masz więc pewność, że w razie jakiegokolwiek problemu profesjonalnie zaopiekujemy się wybranym przez Ciebie sprzętem. Po 2 latach możesz wymienić go na nowy model. Aha, jeszcze jedna rzecz: w ciągu pierwszych 14 dni od zamówienia czyli zawarcia umowy możesz bez żadnych konsekwencji od niej odstąpić, tak jak w przypadku każdej umowy zawartej na odległość według polskiego prawa.


3. Ile produktów mogę zamówić za jednym razem?

Ile tylko chcesz, prosimy tylko, żebyś na każdy produkt złożył osobne zamówienie – to bardzo skróci cały proces, a Ty o wiele szybciej będziesz mógł cieszyć się nowym sprzętem. Jeśli dodasz kilka produktów do jednego zamówienia, będziemy musieli je rozdzielać, żeby przyporządkować im gwarancje, osobno zaksięgować itd. Sam rozumiesz…

4. Kiedy telefon będzie moją własnością?

W ramach usługi PaaS wynajmujesz i w pełni użytkujesz telefon, ale nie kupujesz go, nie zostajesz więc jego właścicielem. Zyskujesz przy tym wygodę, oszczędność i profesjonalną opiekę reklamacyjno-gwarancyjną. Właścicielem sprzętu pozostaje TEUMT LTD.



Ceny, kaucja, abonament, czyli po prostu: finanse

1. Czy na koniec usługi PaaS całość kaucji zostanie mi zwrócona?

Otrzymasz od nas kaucję pomniejszoną o cenę PaaS. Co weźmiemy pod uwagę przy jej określaniu? Gdy zwrócisz nam sprzęt, dokładnie się mu przyjrzymy i ocenimy, w jakim stopniu został przez Ciebie zużyty. Obliczymy również różnicę pomiędzy ceną detaliczną zapisaną na Twoim zamówieniu a ceną rynkową przedmiotu (obowiązującą w dniu zakończenia umowy). Kaucję pomniejszoną o kwotę PaaS przelejemy na Twoje konto bankowe. Będziesz mógł ją również wykorzystać, zamawiając nowy sprzęt.


2. Dlaczego na stronie widzę 2 ceny?

Jedna z nich to kwota kaucji, a druga to Rekomendowana Cena Detaliczna.

3. Co to jest Rekomendowana Cena Detaliczna?

To cena rynkowa, czyli średnia cena detaliczna danego przedmiotu, jaką znaleźć możesz w sklepie.

4. Czy jako użytkownik sprzętu muszę dokonywać płatności podatku i cła?

Nie, możesz zapomnieć o wszelkich opłatach typu cło, podatek VAT itp., ponieważ kupujesz od nas usługę (PaaS), a nie towar.

5. Jaką stawkę VAT zawierają ceny sprzętów?

Tak naprawdę bezpośrednio dotyczy Cię jedynie kwota podatku VAT za usługę PaaS – zgodnie ze słowackim prawem podatkowym wynosi ona 20%. W ramach naszej usługi PaaS składasz zamówienie na dany sprzęt, a następnie opłacasz kaucję i zaczynasz z niego korzystać. Kwota kaucji znajduje się na naszej stronie – tuż pod nazwą danego sprzętu. Podawana jest tam również cena rekomendowana – to cena rynkowa sprzętu.




Koniec usługi… i co dalej?



1. Czy po zwrocie sprzętu dostanę jakieś potwierdzenie zakończenia umowy?

Tak, otrzymasz od nas taki dokument pod koniec roku kalendarzowego.


2. Co jeśli odeślę niekompletny sprzęt? Czy zapłacę z tego tytułu karę?

Nie, nie zapłacisz kary. Jeśli po zakończeniu umowy odeślesz niekompletny, zużyty lub uszkodzony sprzęt, zmniejszy to wartość zwracanego przedmiotu, co przełoży się na całościową kwotę usługi PaaS. Im wyższa ta kwota, tym mniejszą kwotę kaucji będziemy mogli Ci zwrócić.

3. Co jeśli po zakończeniu umowy nie odeślę sprzętu?

Kiedy zgłosisz nam, że chcesz zakończyć umowę (w dowolnym momencie jej trwania), powinieneś zwrócić nam sprzęt. Jeśli tego nie zrobisz, mamy prawo naliczyć odszkodowanie w wysokości 2/365 wartości ceny detalicznej za każdy rozpoczęty dzień korzystania ze sprzętu. Kwotę odszkodowania w pierwszej kolejności pobierzemy z kaucji aż do jej wyczerpania. Dla Ciebie nie ma żadnych innych skutków, poza tym, że nie otrzymasz zwrotu kaucji albo jej części.

4. Co w przypadku kiedy umowa wygaśnie, a ja nie zwrócę sprzętu? Czy będę go używał nielegalnie/bezprawnie?

W takiej sytuacji będziesz tzw. nieautoryzowanym użytkownikiem, czyli będziesz mógł dalej korzystać ze sprzętu, ale stracisz prawo do zwrotu kaucji, a sprzęt już nie będzie objęty gwarancją.



Gwarancja, reklamacja, ubezpieczenie

1. Czy usługi gwarancyjne realizowane są na terenie Polski?

Tak, wszystkie usługi gwarancyjne realizujemy na terenie Polski.


2. Ile potrwa rozpatrzenie reklamacji?

Jeśli wybrałeś Podstawy Gwarantowany Poziom Usług, czyli gwarancję na 2 lata, rozpatrzymy Twoje zgłoszenie w terminie ok. 30 dni.


3. Czy w przypadku nieuznania reklamacji otrzymam pełną ekspertyzę wraz z opisem i zdjęciami?

Tak, otrzymasz ekspertyzę i dokumentację z serwisu, z którym współpracujemy.


4. Otrzymałem produkt niezgodny z zamówieniem lub specyfikacja produktu jest inna niż na stronie. Co robić?

Jeśli po otrzymaniu przesyłki stwierdzisz, że zamówiony sprzęt Ci nie odpowiada, jest niezgodny z zamówieniem lub jego specyfikacja jest inna niż na stronie, nie ma problemu! W ciągu 14 dni możesz go zwrócić. Najlepiej skontaktuj się wówczas z nami – nasz Dział Obsługi Klienta pomoże znaleźć najlepsze dla Ciebie rozwiązanie.

Robimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze produkty miały jak najdokładniejszą specyfikację. Czasem może się jednak zdarzyć jakaś pomyłka, np. w magazynie. Dlatego, prosimy, jeśli postanowisz zwrócić produkt, daj nam znać, co było nie tak – w ten sposób będziemy mogli wyeliminować ten konkretny błąd na przyszłość.


5. Czy reklamowany sprzęt można dostarczyć i odebrać osobiście?

Niestety, nie ma takiej możliwości, ale nie martw się, u nas cały proces reklamacyjny przebiega super łatwo, szybko i sprawnie. Dokładne wskazówki, jak zareklamować sprzęt, znajdziesz na stronie Zwroty i reklamacje.

6. Czy oferujecie ubezpieczenie sprzętu, a jeśli tak, na jakich warunkach?

Na ten moment nie oferujemy ubezpieczenia, ale oczywiście zalecamy, aby ubezpieczyć sprzęt we własnym zakresie.


7. Samsung, Apple, CAT i Huawei wspierają swoje produkty niezależnie od dystrybucji – czy sprzęt tych marek też muszę odsyłać do Was do napraw gwarancyjnych?

Jeśli jest to dla Ciebie wygodniejsze, jak najbardziej możesz skorzystać z usług gwarancyjnych w autoryzowanych centrach serwisowych danego producenta. Polecamy jedynie wcześniej zapoznać się z wymogami serwisu producenckiego. Przykładowo do realizacji gwarancji w serwisie Samsunga będzie Ci potrzebna podbita karta gwarancyjna – w takim przypadku skontaktuj się z nami, pomożemy.

Jeśli napotkasz po drodze jakikolwiek problem – śmiało prześlij reklamowany produkt do nas, a my zajmiemy się resztą. Współpracujemy z ze sprawdzonymi serwisami rekomendowanymi przez dostawców sprzętu, dzięki czemu możemy w pełni zatroszczyć się o Twój sprzęt.

8. Co w przypadku, gdy sprzęt ulegnie zniszczeniu, zagubieniu lub zostanie skradziony?

W takich sytuacjach w ramach rekompensaty cała kaucja zostanie przeznaczona na wyrównanie szkody, po prostu przepada.



 Umowa i inne formalności 

1. Czy mogę skorzystać z usługi PaaS na firmę?

Niestety nie. Usługa PaaS jest przeznaczona tylko dla klientów indywidualnych.

2. Czy otrzymam potwierdzenie zamówienia?

Tak, od razu po złożeniu zamówienia prześlemy Ci mailem potwierdzenie. Znajdziesz w nim informację o wybranych produktach, a także o sposobie płatności i dostawy. Od tej chwili będziemy Cię na bieżąco informować o kolejnych etapach, m.in. o przygotowaniu zlecenia i jego wysyłce. Historię swoich zamówień oraz ich aktualny status w każdej chwili możesz podejrzeć na swoim Koncie Klienta.

3. Czy jako Klient otrzymam umowę?

Umowę zawieramy w momencie, gdy składasz zamówienie i wybierasz Gwarantowany Poziom Usług (czyli rodzaj gwarancji). Jest to równoznaczne z przyjęciem warunków i akceptacją regulaminu, nie ma więc potrzeby generowania dodatkowych dokumentów. Ponieważ umowę zawieramy na odległość, według prawa w ciągu 14 dni możesz od niej bez problemu odstąpić. Wówczas wystarczy, że odeślesz nam sprzęt i prześlesz wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Szczegółową instrukcję jak to zrobić znajdziesz na stronie Zwrot towaru

. 4. Czy w przypadku odstąpienia od umowy (zwrot sprzętu po 14 dniach, zwrot środków z reklamacji) otrzymam dokument poświadczający zakończenie umowy?

Nie ma takiej potrzeby. W przypadku zwrotu do 14 dni odstąpienie od umowy jest gwarantowane w regulaminie i działa automatycznie. Wystarczy jedynie, że prześlesz nam sprzęt oraz wypełniony formularz odstąpienia od umowy.


5. Czy mogę dokonać zamówienia z opcją wysyłki za granicę?

Na tę chwilę niestety nie.


6. Jaki dokument otrzymam przy rozliczeniu kaucji, jeśli nie zamierzam złożyć kolejnego zamówienia?

Otrzymasz dokument stwierdzający zakończenie umowy.


7. Kiedy otrzymam fakturę za zakup usługi?

Fakturę otrzymasz od nas przy zamówieniu oraz na koniec każdego roku kalendarzowego (w okresie trwania umowy).




Zagadnienia prawne 

1. Czy zamówiony telefon mogę odsprzedać/przekazać komuś innemu? Jeśli tak, na jakich warunkach?

Nie, nie możesz sprzedać, ani w nieuprawniony sposób przekazać sprzętu innej osobie. Oczywiście ktoś inny może korzystać z zamówionego przez Ciebie sprzętu, ale według umowy to wciąż Ty jesteś jego użytkownikiem.

Natomiast jak najbardziej możesz przekazać własność umowy innej osobie. Posłuży do tego cesja. Wystarczy, że pobierzesz z naszej strony formularz cesji, uzupełnisz go i prześlesz skan podpisanego przez obydwie strony dokumentu na adres: kontakt@dragonist.pl.

2. Czy w przypadku zamówienia sprzętu jako prezentu mogę spisać dokument cesji z obdarowaną osobą?

Tak, jak najbardziej. Przenosisz wówczas umowę na osobę trzecią. Możesz to zrobić, wypełniając formularz cesji umowy.

3. Co to jest Gwarantowany Poziom Usług (GPU)?

To umowa gwarancyjna (gwarancja) pomiędzy Klientem (czyli Tobą) zgłaszającym chęć złożenia zamówienia w kreślonej cenie a Dostawcą (czyli nami), który przekazuje Klientowi do użytku sprzęt. Wszystko dzieje się na zasadach wybranych przez Klienta i zgodnie z Ogólnymi Warunkami Usługi, czyli z regulaminem.


4. Czy w ramach umowy dragonist.pl obowiązuje ustawa o prawach konsumenta?

Na naszej platformie wybierasz usługę PaaS, więc nas i Ciebie obwiązują zapisy prawa konsumenta niezwiązane ze sprzedażą. Dodatkowo działamy według norm prawnych zawartych w regulaminie zgodnym z wytycznymi zawartymi w ROZPORZĄDZENIU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) - artykuł 3 punkt 1 dostępnym TUTAJ.

5. Co, gdy postanowię naprawić sprzęt na własną rękę?

Niestety będzie to oznaczało natychmiastowe wypowiedzenie umowy Gwarantowany Poziom Usług, czyli utracisz prawo do zwrotu kaucji i naprawy sprzętu w ramach naszego serwisu. Odradzamy takie rozwiązanie. Zachęcamy natomiast do skorzystania z naszych usług serwisowych! Działamy profesjonalnie i sprawnie – ani się obejrzysz, a będziesz trzymać w rękach sprzęt jak nowy.

6. Czy zasady rękojmi w ogóle mają tu zastosowanie, skoro sprzęt nie jest użytkownika, a regulamin pozwala nam naprawiać go w nieskończoność.

Słuszna uwaga! Nie. Rękojmia funkcjonuje wyłącznie w przypadku sprzedaży towarów. My oferujemy produkt jako usługę (PaaS). To innowacyjne i bardzo wygodne dla Ciebie, użytkownika, rozwiązanie: masz dostęp do nowoczesnej technologii, dbasz o środowisko, a jednocześnie nie musisz się martwić o stan techniczny sprzętu. Wszystko to jest po naszej stronie.

7. Dlaczego w regulaminie jest mowa o słowackiej Inspekcji Handlowej oraz o jurysdykcji słowackiego prawa?

Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) - artykuł 3 punkt 1 dostępnym TUTAJ umowa świadczenia usługi podlega pod prawo określone przez postanowienia umowy. W naszym wypadku jest to umowa Ogólne Warunki Handlowe, w której określono jurysdykcję prawa słowackiego.





Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami – chętnie wszystko wyjaśnimy!

mail: kontakt@dragonist.pl

tel. 12 351 02 80